11 клас

План опрацювання навчального матеріалу під час карантину
(з 12.03.2020 до 26.05.2020)

Тема №5. Основи дизайну та просування вебсайту.
Шановні учні, пропоную долучитися до колективного проєкту: 18 травня - 76-ті роковини депортації кримських татар. Цього дня Україна відзначає День боротьби за права кримськотатарського народу та вшановує жертв депортації кримських татар. Пропоную прочитати твір Таїла Халілова "До останнього подиху" і написати враження від прочитаного створимо інтерактивну електронну книгу. А ще пропоную переглянути фільм "Хайтарма" . Це може бути індивідуальний або колективний проєкт.
(Виникли питання - пишіть, телефонуйте

Теми. Розробка проєкту. Оформлення результатів проєкта (05.05, 12.05)



Правила ергономічного розміщення відомостей на вебсторінці. Пошукова оптимізація та просування вебсайтів. (21.04, 28.04) ()

    1. Ергономіка розміщення об'єктів на сторінці

    У процесі створення веб-сайту важливо спланувати його структуру так, щоб ко 
ристувачам Інтернету було максимально зручно працювати з вашим сайтом. 



    Ергономіка (грец έργος — праця, νώμος — закон) — це наука, яка вивчає особ 
ливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки  
та зручності цієї діяльності.
    Ергономічний сайт — це сайт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві,
зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність.  
Складовою частиною ергономіки сайту є ступінь зручності та простоти веб-сайтів  
у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання.  
Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії, які потрібно  
виконати на веб-сторінці, з об’єктами, що вона бачить.













    Під час розробки структури веб-сторінок потрібно:
    • подавати відомості у зрозумілій і стислій формі;
    • пропонувати кілька посилань для переходу на одну й ту саму сторінку, щоб забезпечити кожному користувачу можливість вибрати найбільш зручне або очевидне;
    • усувати будь-яку двозначність щодо наслідків дій після вибору елементів керування на веб-сторінці.
    Ергономіка сайту стосується розміщення відомостей на веб-сторінках, системи навігації, оформлення сторінок, швидкості їх завантаження Наведемо опис критеріїв, за якими оцінюється ергономічність веб-сторінок.
Таблиця
Критерії оцінювання ергономічності веб-сторінок


    Під час розробки веб-сайту потрібно враховувати можливість надання зручності  
для користувачів з особливими потребами. Для цього варто звертати увагу на таке:

    • розмір шрифту повинен бути достатнім, щоб без масштабування сторінок його  
змогли прочитати без напруження зору більшість користувачів; для людей з ва
 
дами зору бажано надавати можливість змінення розміру шрифту;

    • зображення повинні мати підписи та текст заміщення, щоб люди з вадами зору  
змогли зорієнтуватися у змісті зображення;

    • за можливості додавати на веб-сторінки елементи, що озвучують важливі відо 
мості на сайті.



    Методи оптимізації

Методи оптимізації можна розділити на три класи, проте останні події у світі пошукових систем дають зрозуміти, що це розділення вельми умовне — будь-яка маніпуляція певними параметрами сайту може бути розцінена пошуковиком як украй небажаний вплив на його результати. Так, будь-яка спроба маніпулювання пошуковими результатами прямо заборонена в ліцензії на використання пошукової системи « Яндекс». «Білі» оптимізатори і маркетологи користуються рекомендаціями Яндекса по створенню "хороших " сайтів . Таким чином вони просувають сайт, не порушуючи правил пошукових систем .
Методи зовнішньої пошукової оптимізації:
  • Реєстрація в самостійних каталогах. Вона може здійснюватися вручну або за допомогою спеціальних ресурсів;
  • Реєстрація в каталогах пошукових систем, таких як Top-100, DMOZ (AOL), Апорт, Yahoo тощо;
  • Обмін посиланнями. Існують декілька способів обміну — прямий, взаємний, односторонній (покупка посилань);
  • Розміщення статей;
  • Соціальні мережі;
  • Прес-релізи;
  • Активна діяльність на тематичних блогах;
  • Розмішення новин на сайтах-новинниках, таких як BuzzFeedReddit тощо;
  • Лінкбілдинг;
  • Створення та ведення блогів.

Біла оптимізація

Біла оптимізація — оптимізаторська робота над ресурсом без застосування офіційно заборонених кожною пошуковою системою методів розкручування ресурсу — без впливу на пошукові алгоритми сайтів. Вона включає в себе роботу над самим сайтом, тобто над його внутрішньою навігацією і вмістом, і роботу з зовнішнім середовищем сайту, тобто просуванням цього сайту шляхом оглядів, прес-релізів, реєстрації в соціальних закладках, партнерських програм тощо із зазначенням посилань на сайт. Слід зазначити, що навіть якщо який-небудь метод оптимізації не є офіційно забороненим, це не означає, що його можна застосовувати.

Сіра оптимізація

До сірої пошукової оптимізації можна віднести додавання великої кількості ключових слів в текст сторінки, часто з втратою прочитності для людини, наприклад: «Масло масляне, тому що в ньому є похідні від масла масляні жири». Проте в деяких випадках при використанні сірої оптимізації допускається помилка під назвою переоптимізація, що призводить до переходу з сірої оптимізації в чорну. По суті, оптимізація полягає спочатку в підборі ключових запитів для конкретної веб-сторінки, визначенні розміру цільового "SEO-тексту " і необхідної частоти ключових слів у ньому, а потім у формулюванні пропозицій і фраз, які містять кількаразове повторення ключових запитів певну кількість разів у різних відмінках, однині та множині, а також різних формах дієслів. Ці параметри можуть потім коригуватися за результатами видачі пошукових систем.
При цьому завдання SEO-копірайтера — написати оригінальний текст таким чином, щоб подібна оптимізація була якомога менш помітна «живому» читачеві (і зокрема асесору пошукової системи). У випадку неправильно поставленого технічного завдання, копірайтер може випадково переоптимізувати статтю. Пошукові системи побачивши таку — видалять з індексу ще до того, як вона попаде на очі асесору. Широко застосовується також включення ключового запиту в HTML-теги title, h1, атрибут meta keywords. Інший приклад сірої оптимізації — дорвей без редіректу, коли при потраплянні на дорвей не відбувається автоматичного перенаправлення на сайт, який просувають.
Сіра оптимізація відрізняється від чорної тим, що вона офіційно не заборонена, але її використання все одно може бути розцінене як неприродне завищення популярності сайту. Деякі пошукові системи, наприклад, Google, можуть тимчасово або назавжди заблокувати такий сайт. Тобто, остаточне рішення про те, чи є методи просування законними чи ні, приймає фахівець — модератор пошукової системи, а не програма.

Чорна оптимізація[ред. | ред. код]



До чорної оптимізації відносяться всі методи, які суперечать правилам пошукових систем. Серед них можна виділити наступні: використання дорвеїв (сторінок і ресурсів, створених спеціально для роботів пошукових систем, найчастіше з великою кількістю ключових слів на сторінці), прийом під назвою клоакінг (користувачеві віддається одна сторінка, що легко читається, а пошуковому роботу — інша, оптимізована під які-небудь запити), використання прихованого тексту на сторінках сайту, використання «однопіксельних посилань».

ПРОЙДІТЬ ТЕСТ: 



ПРОЙДІТЬ ТЕСТ:








Практична робота. Розробка простого вебсайта

Під час роботи дотримуйтесь правил техніки безпеки.

ВІДЕО.



    Завдання: 
 Створіть у сервісі Google Сайти веб-сайт Збережемо природу рідного краюрозмістіть на ньому відомості про екологічні проблеми вашого регіону та запропонуйте способи їх подолання. Здійсніть заходи з просування та пошукової оптимізації сайту.

Методичні рекомендації:
    1. Визначте ключові слова для вашого сайту, які стануть назвами веб-сторінок. Ними можуть бути: екологія, екологічні проблеми, захист природи, природа України, збереження природи, природа рідного краю, подолання екологічних проблем тощо.
    2. Створіть у сервісі Google Сайти сайт з назвою Збережемо природу рідного краю.
    3. Виберіть тему оформлення сайту та зображення у верхньому колонтитулі домашньої сторінки на ваш смак.
    4. Розмістіть ключові слова сайту в назвах веб-сторінок. Для цього дайте домашній сторінці назву, наприклад Природа рідного краю. Створіть дві сторінки сайту з назвами, наприклад Екологічні проблеми та Збереження природи.
    5. Розмістіть ключові слова сайту в заголовку статті на домашній сторінці. Для цього:
    5.1. Виберіть у панелі навігації домашню сторінку
    5.2. Уставте на веб-сторінку текстовий блок
    5.3. Виберіть у меню текстового блока кнопку відкриття списку Стилі та команду Заголовок. Зверніть увагу на зміну розміру шрифту в заголовку.
    5.4. Уведіть заголовок, наприклад Рідний край, натисніть клавішу Enter. Зверніть увагу на зміну розміру шрифту в тексті.
    5.5. Уведіть 2-3 речення з описом того, за що ви любите свій край, яким ви хочете його бачити. В окремому абзаці вкажіть призначення сайту — для висвітлення екологічних проблем вашого краю та пошуку шляхів їх подолання.
    6. Уставте до тексту сторінки гіперпосилання для переходу на інші сторінки сайту: під час вибору слів про екологічні проблеми — на сторінку з описом проблем,  під час вибору слів про шляхи подолання проблем — на сторінку про збереження природи.
    7. Уведіть ключові слова як текст заміщення для зображення. Для цього:
7.1. Уставте на сторінку Збереження природи інфографіку Біорізноманіття в Україні зі сторінки Новини сайту Всеукраїнська екологічна ліга.URL-адреса файла із зображенням
7.2. Виберіть в меню блока зображення кнопку Інші опції редагування та команду Додати текст заміщення.
7.3. Уведіть текст Природа України.
7.4. Виберіть кнопку Застосувати.
    8. Уставте на сторінку Екологічні проблеми текст з файла. Оформіть заголовки та підзаголовки в тексті. Для цього:
8.1. Виберіть у панелі навігації сторінку Екологічні проблеми.
8.2. Уставте на сторінку текстовий блок
8.3. Відкрийте у вікні текстового процесора файл.
8.4. Виділіть увесь текст, скопіюйте його та вставте в текстовий блок на сторінці сайту.
8.5. Виділіть заголовок тексту Сім екологічних проблем України, виберіть у меню текстового блока кнопку відкриття списку Стилі та команду Заголовок.
8.6. Виділіть підзаголовок Неякісна вода, виберіть у меню текстового блока кнопку відкриття списку Стилі та команду Підзаголовок.
8.7. Оформіть як підзаголовки назви ще шести екологічних проблем.
    9. Опублікуйте сайт. Уведіть частину URL-адреси ecology та ваше прізвище латиницею.
    10. Перегляньте опублікований сайт.
    11. Закрийте вікно браузера.
Посилання на сайт надіслати вчителю.


Тема. Створення та налагодження інтерактивної вебсторінки з використанням форм та веб-програмування (14.04)

Практична робота № 5

Опрацювати стор. 213-224 підручника та зробити опорний конспект з тем.

ВИКОНАТИ ПРАКТИЧНУ РОБОТУ № 5

Завдання:


 Скріншоти створених сторінок надіслати мені на електронну скриньку або Viber
Пройти тест:
Код доступу 662051, використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua


Тема. Прикладний програмний інтерфейс. (07.04)
Шановні випускники! Перегляньте презентацію до уроку, в кінці презентації ознайомтеся з завданнями. Виконані завдання надішліть мені на пошту kostya.olya gmail.com. Дякую за увагу.

Тема: Валідація та збереження даних форм. (31.03)
Презентація 
Додатковий матеріал (читати)

Тема. Використання форм. Основні елементи форми. 


Детальніше про створення форм та різноманітні атрибути можете прочитати ТУТ

Виконай завдання за зразком, використай підказку
Завдання



Підказка


Скопіюй код сторінки, переглянь отриманий результат. Використай для виконнання Завдання.



Тема. Хостинг сайта. Розміщення сайту на сервері (10.03)
Опрацюйте підручник с.247 - 275.  (див.вище)
Виконати практичну № 10 с. 268-271 (до 15.04). Посилання на вебсайт надіслати мені на email(kostya.olya@gmail.com)
Пройти тест. Тисни тут
 Тема. Веб-сервер і база даних. Взаємодія клієнт-сервер  (17.03)
Прочитатйет:
Веб-сервери Інтернет.
Веб-сервер (англ. Web Server) - це сервер, що приймає HTTP-запити від клієнтів, зазвичай веб-браузерів, видає їм HTTP-відповіді, зазвичай разом з HTML-сторінкою, зображенням, файлом, медіа-потоком або іншими даними. Веб-сервер - основа Всесвітньої павутини. Веб-сервером називають як програмне забезпечення, що виконує функції веб-сервера, так і комп'ютер, на якому це програмне забезпечення працює. Клієнти дістаються веб-сервера за URL-адресою потрібної їм веб-сторінки або іншого ресурсу. Веб-сервер – це програма, служба або сервіс, запущений на якому-небудь комп'ютері. Завданням веб-серверів є надання доступу до даних, які на ньому розміщені по протоколах HTTP і HTTPS. У світі існує мільйони веб-серверів і на кожному з таких серверів може розташовуватися не один, а кілька сайтів. Це стало можливим завдяки технології віртуальних доменів. Більшість веб-серверів у світі працюють під управлінням операційних систем LINUX і UNIX. Найпопулярнішим веб-сервером є APCHE. Сайти та сторінки лежать в певній папці на комп'ютері із запущеним веб-сервіром і коли ми набираємо адресу веб-сторінки, то ми просто відкриваємо файли в цій папці. Зараз найвідомішими у світі веб-серверами є:
  • Internet Information Services – це набір серверів для декількох служб Інтернету від компанії Майкрософт. IIS поширюється з операційними системами родини Windows NT і другим по популярності сервером у Інтернеті.
  • Nginx - безплатний веб-сервер і проксі-сервер. Є версії для сімейства Unix-подібних операційних систем (FreeBSD, GNU/Linux, Solaris, Mac OS X) та Microsoft Windows. Розробляється з 2002-го року для компанії Rambler ш постійно вдосконалюється.
  • Lighttpd — веб-сервер, розроблений з розрахунком на швидкість, захищеність і відповідність стандартам. Це вільне програмне забезпечення, розповсюджується по ліцензії BSD. lighttpd працює в GNU/Linux та інших Unix-подібних операційних системах, а також в Microsoft Windows.
  • Jigsaw - походить від World Wide Web Consortium. Є відкритим і вільним і може працювати на різних платформах, таких як Linux, Unix, Windows, Mac OS X Free BSD і т.д. Написаний на Java і може працювати з CGI скриптами і PHP програмами.
  • Google Web Server (GWS) — веб-сервер,який використовує Google для організації своєї веб інфраструктури.
  • Klone , з KoanLogic Srl, включає в себе веб -сервер і SDK для створення статичних і динамічних веб-сайтів. Це розробка веб-додатків спеціально для вбудованих систем та приладів.
  • Apache Web Server - веб-сервер http. Це безкоштовний і найпопулярніший веб-сервер у світі, розроблений Apache Software Foundation. Це веб-сервер з відкритим вихідним кодом, який може бути встановлений майже на всіх операційних системах (Linux, Unix, Windows, FreeBSD, Mac OS X і багато інших).Близько 60% веб-серверних машин використовують Apache. Саме про веб-сервер Apache і йтиметься далі мова.
Історія. У 1989 році Тім Бернерс-Лі запропонував новий проект по своєму роботодавцеві CERN, з метою полегшення обміну інформацією між вченими за допомогою системи гіпертексту. В результаті реалізації проекту Бернерс-Лі написав дві програми в 1990 році: -браузер під назвою WorldWideWeb. -перший у світі веб-сервер, пізніше відомої як CERN HTTPD, який працював на NeXTSTEP У період між 1991 і 1994 роками, простота і ефективність ранньої технології, використовувані для серфінгу та обміну даними через World Wide Web допомогло переносити їх на різних операційних системах і поширювати їх застосування між науковими організаціями та університетами, а потім в промисловості. У 1994 році Тім Бернерс-Лі вирішив складають World Wide Web Consortium (W3C) для регулювання подальшого розвитку багатьох технологій, що використовуються (HTTP, HTML і т.д.) за допомогою процесу стандартизації. Веб-сервер може ставитися або обладнання (комп'ютер) або програмне забезпечення (комп'ютерна програма), яка допомагає доставити вміст веб-сайту, які можуть бути доступні через Інтернет. Найбільш поширене використання веб-серверів для розміщення веб-сайтів, але є й інші види, такі як ігровий, зберігання даних або запуску корпоративних додатків. Основна функція веб-сервера для доставки веб-сторінок на прохання клієнтів, що використовують протокол передачі гіпертексту (HTTP). Це означає, що доставка HTML документи і будь-які додаткові матеріали, які можуть бути включені документів, таких як зображення, таблиці стилів і скрипти. Агент користувача, який зазвичай веб-браузер або веб-сканер, ініціює зв'язок, зробивши запит на певний ресурс, використовуючи HTTP і сервер відповідає зі змістом цього ресурсу або повідомлення про помилку, якщо не в змозі зробити це. Ресурсів, як правило, реальний файл на вторинному зберігання на сервері, але це не обов'язково, і залежить від того, як веб-сервер реалізований. Хоча основною функцією є обслуговування змісту, повна реалізація HTTP також включає способи одержання утримання від клієнтів. Ця функція використовується для представлення веб-форм, у тому числі завантаження файлів. Багато загальні веб-сервери також підтримують сценаріїв на стороні сервера за допомогою Active Server Pages (ASP), PHP або інших мов сценаріїв. Це означає, що поведінка веб-сервера може бути сценарій в окремих файлах, в той час як фактичне серверне програмне забезпечення залишається незмінною. Зазвичай ця функція використовується для створення HTML документів динамічно ("на льоту"), а не повертали статичні документи. Колишній в основному використовується для витягання і / або зміни інформації з баз даних. Останній, як правило, набагато швидше і легше в кеші. Веб-сервери не завжди використовуються для обслуговування World Wide Web. Вони також можуть бути знайдені вбудованих в пристрої, такі як принтери, маршрутизатори, веб-камери і служить лише для локальної мережі. Веб-сервер може бути використаний як частина системи моніторингу та / або керуючі пристрої в питанні. Як правило, це означає, що ніяке додаткове програмне забезпечення має бути встановлено на комп'ютері клієнта, так як тільки веб-браузера не потрібно (яка в даний час входить до складу більшості операційних систем).
Опрацюйте стор. 210-212 підручника (див. посилання вище)
Пройти тест, відкривши посилання join.naurok.ua , увести Код доступу 368098. 
Вкажіть ім'я та прізвище. 
  

Додаткова інформація: 

Розміщення сайту в Інтернет

Веб-хостинг. Розміщення сайту в Інтернеті
Веб-хостинг - це фізичне розміщення веб-сторінок на сервері. Від того, де буде розміщено сайт, залежить багато якісних характеристик, тому важливо вибрати оптимальний майданчик для сайту, що відповідає критеріям надійності та стабільності.
Види хостингу
Хостинг - це віртуальний аналог оренди приміщення, але орендується місце на диску, яке обчислюється мегабайтами. Хостинг умовно можна поділити на платний і безкоштовний.
Безкоштовний хостинг
Безкоштовний хостинг передбачає надання хостинг-провайдером безкоштовного дискового простору для розміщення сайту в Інтернеті. Безкоштовний хостинг, зазвичай, існує за рахунок реклами, що розміщується на сторінках сайтів. Ця реклама може бути у вигляді банерів, текстових посилань, рекламних фреймів, спливаючих вікон, хоча існують безкоштовні хостинги, які не розміщують на сайтах жодної реклами.
Поважні компанії, зазвичай, не користуються послугами безкоштовного хостингу, бо він має особливості, що є неприйнятними для серйозного Інтернет проекту.

Основні недоліки безкоштовного хостингу:

  • Невеликий об’єм, що надається для сайту.
  • Низька надійність і стабільність серверного майданчика.
  • Повільне завантаження сайтів.
  • Присутність реклами.
  • Часто відсутня підтримка PHP, баз даних та інших даних, що необхідні для повноцінного функціонування сайту.
  • Відсутність гарантій якісного та постійного надання послуг.
  • Хостинг є досить привабливим для малобюджетних, любительських чи тимчасових сайтів. Великим попитом користується серед юних розробників-початківців чи щойно створених спільнот.

Плюси безкоштовного хостингу:

Зрештою, інших плюсів безкоштовний хостинг не має, тому, якщо сайт скеровано на довге і стабільне існування, варто задуматися про надійний і швидкий комерційний хостинг.
Залежно від країни розташування, хостинг може бути, наприклад: українським (технічний майданчик розташовано в Україні), російським (в Росії), американським (у США) тощо.
Платний хостинг
У платному хостингу, власник сайту оплачує певну суму за використання дискового простору та сервіси, що йому надаються.
Хостинг можна класифікувати залежно від:
  • Програмного забезпечення, що встановлено на сервері.
  • За типом вмісту об’єктів, що розміщуються на серверах хостинг-провайдеру.
  • Типу сервера, на якому розміщуються файли сайтів або програми.
  • Місця розташування технічного майданчика.

За типом програмного забезпечення.

Залежно від встановленого на сервері програмного забезпечення хостинг поділяють на UNIX-хостинг і WINDOWS-хостинг.
  • RedHat LINUX (UNIX-платформа) - традиційна платформа веб -хостингу. Це дуже надійна і міцна платформа для підтримки сайтів з великим об'ємом інформації і великою кількістю звернень (трафіком).
  • Windows NT (WINDOWS-платформа) забезпечує певні опції, які не доступні на платформі хостингу Unix, такі як ASP, Microsoft SQL 2000, Access databases і Cold Fusion 5. Тому, якщо для сайту потрібне одне або кілька з цих програмних застосувань, варто обирати WINDOWS-платформу.
  • Веб-хостинг. На серверах розміщують файли сайту.
  • Application-хостинг. На серверах розміщують програми.
  • Віртуальний сервер.
  • Віртуальний виділений сервер.
  • Виділений сервер.
  • Колокація.
За типом об’єктів
За типом сервера
Віртуальний сервер
Віртуальний сервер передбачає розміщення на одному фізичному сервері сайтів та відповідних веб-програм кількох власників. Для кожного ресурсу відводиться місце на твердому диску. Ці ресурси спільно використовують процесорний час і пам'ять сервера. Всі проекти знаходяться на одному комп’ютері-сервері, кожен в своєму каталозі.
Кожний проект обмежено певною дисковою квотою, в залежності від вибраного тарифного плану. Керують узгодженою роботою всіх проектів системні адміністратори хостинг-провайдера.
Віртуальний виділений сервер
Віртуальний виділений сервер також передбачає розміщення Інтернет ресурсів на одному фізичному сервері, але за допомогою спеціальних програм ресурси фізичного сервера розбиваються на кілька віртуальних виділених серверів. Кожен віртуальний виділений сервер є незалежним від інших проектів в сенсі використання процесорного часу і пам'яті, він має свій певний ліміт, що відведено йому програмою-сервер.
Відмінності від віртуального сервера:
  • Користувачу надається повне управління сервером, доступ до ядра операційної системи. У віртуальному сервері доступ є лише до певних програм-серверів за вибором провайдера (www-, mail-, DNS-, ftp-серверів);
  • Власнику сайту надаються фіксовані ресурси сервера: пам'ять, процесорний час. У віртуальному сервері фіксованим є лише дисковий простір.
Виділений сервер
Виділений сервер – це оренда фізичного сервера у хостинг-провайдера власником великого Інтернет ресурсу. Сервер знаходиться на технічному майданчику хостинг-провайдера, є постійно під’єднаним до безперебійної мережі електроживлення і високошвидкісних каналів передачі інформації.
Виділений сервер відрізняється від віртуального хостингу (віртуального виділеного сервера) тим, що ніхто окрім орендаря не має доступу до сервера, навіть хостинг-провайдер.
Дата-центр це структура, що об’єднує системи контролю, управління і безпеки даних.
Технічний персонал Дата-центра стежить лише за зовнішніми показниками сервера: нормальною роботою складових частин сервера, електроживленням тощо.
Відомості про встановлене на сервері програмне забезпечення та про розташовані там  Інтернет ресурси, відомі лише орендареві і більше нікому.
Колокація 
Колокація (Co-location - сумісне розміщення) передбачає розміщення власного сервера клієнта на технічному майданчику хостинг-провайдера. Для сервера виділяється місце в стійці, він під’єднується до високошвидкісних каналів передачі інформації і до мережі надійного і безперебійного електроживлення. Відмінністю колокації від виділеного сервера є в тому, що технічний персонал Дата-центра стежить лише за електроживленням сервера і за каналами зв'язку, до яких він під’єднаний. Якщо певна складова частина сервера виходить з ладу, несправність усувається засобами клієнта.
Інші послуги хостинг-провайдера
Окрім послуг з розміщення сайтів, хост-компанії надають і супутні послуги. Це - реєстрація доменних імен, паркування доменів, реселінг.
Реєстрація доменних імен
Реєстрація доменних імен – це отримання офіційної адреси для сайту. В результаті реєстрації сайт отримує своє ім'я і доменну адресу, за якою можна доступитися до сайту.
Реєстрацію доменних імен проводять спеціалізовані організації - реєстратори. Провайдери можуть лише допомогти в реєстрації, бути посередником між власником сайту і реєстратором.
Доменне ім'я - це унікальний набір символів, який дозволяє асоціювати ресурс, що працює в мережі Інтернет, з сервером, зокрема, з його IP-адресою, на якому він розташований. Доменне ім'я - це унікальна адреса, за якою користувач може знайти любий ресурс в мережі Інтернет.
Адресацією ресурсів в Інтернеті займається Служба Доменних Імен (Domain Name Service). За загальну координацію і управління мережною службою імен (DNS) і особливо за делегування доменів верхнього рівня, відповідає організація Internet Assigned Numbers Authority (IANA).
Паркування домену
Якщо власник майбутнього сайту хоче зарезервувати певне доменне ім'я, але роботи зі створення сайту тривають або ще не розпочалися, можна скористатися послугою паркування домену. Користувачеві надаються права на дане ім’я, повноцінна поштова адреса, але блокуються  повноцінні можливості хостингу, такі як FTP-доступ, панель управління, субдомени, CGI, SSH, SSL, MYSQL. Згодом, коли сайт буде готовий, власник може обрати хостинг, що відповідає його потребам.
Перевагою паркування домену є лише дешевизна послуги у порівнянні з традиційним віртуальним хостингом.
Реселінг
Реселінг (reselling)  - це перепродаж послуг хостингу, коли власник виділеного сервера розділяє його на частини і розподіляє його потужність між іншими хостерами.
Вперше реселінг почали пропонувати великі американські хостингові компанії, які продавали місця під сайти з фіксованими тарифними планами та великою знижкою. Після появи на ринку панелей управління хостингом з функціями реселінгу (cPanel, Plesk, DirectAdmin, ISPmanager Pro тощо) таку можливість отримали власники або орендарі виділеного сервера.
Тепер послуги реселінгу пропонують багато вітчизняних хостинг-провайдерів, які надають різноманітні реселерські тарифні плани. Тарифні плани, зазвичай містять великий об’єм дискового простору (на порядок більше ніж в «стандартних» тарифах), можливість продавати хостинг під власною торговою маркою, можливість створювати власні тарифні плани, самостійно відкривати, закривати і припиняти акаунти клієнтів, самостійно проводити всі грошові розрахунки з власними клієнтами. При цьому зберігається повна анонімність реселера.
Акаунт (accoun - рахунок, облік) це особиста сторінка користувача.
Реселінг є широко популярним серед веб-студій, які розміщують на великих площах сайти своїх клієнтів.
Реселінг може бути окремим бізнесом, як то надання послуг віртуального хостингу і отримання стабільного доходу. Реселер може вкладати більше коштів в свою справу, збільшувати об'єми дискового простору, просувати свої послуги за допомогою реклами. При відповідальному відношенні,  доходи реселера будуть стабільними і мати тенденцію до зростання.
Переваги реселінгу:
  • Для заснування бізнесу не потрібно робити значних капіталовкладень.
  • Не потрібно численного персоналу.
  • Не вимагається глибоких пізнань у веб-технологіях. В разі виникнення складних ситуацій можна звернутися до служби підтримки хостера.
  • На початку цей бізнес вимагає багато праці, а стабільний дохід з’являється з часом.
  • Для залучення клієнтів потрібно мати надійну репутацію, не виставляючи на загальний огляд свій статус реселера, але залишаючись чесним в наданні послуг клієнтам.
  • Реселер має дещо менші можливості, ніж хостинг-провайдер і багато в чому від нього залежить. Наприклад, провайдер може раптово підвищити ціни чи змінити інші правила гри, тому потрібно бути готовим до несподіванок.
Основні вимоги до майбутнього хостингу
Вибір хост-провайдера є основою успішного представництва в мережі. Тому, варто знати, які вимоги слід висувати до провайдера хостингу.
  1. Багато про провайдера свідчить його сайт - візитна картка компанії. Хост-провайдери мають надавати на своїх сайтах повну і однозначну інформацію про себе і послуги, щоб у потенційного клієнта не виникало додаткових питань. Якщо на сайті немає інформації з основних питань – це показник недбалого відношення до послуг, що надаються.
  2. Хостинг компанії мають бути професіоналами не лише в наданні послуг, але і у відносинах з клієнтами. Тому, слід перевірити чи існує служба технічної підтримки і чи задовольняє вона всім можливим вимогам.
  3. Потужні хостинг-компанії надають своїм клієнтам можливість тестування зручності і якості наявних сервісів за допомогою демо-входу в панель управління аккаунтом (особистої сторінки користувача). Слід перевірити швидкість доступу до сайтів, які розміщені у даного провайдера в різні години доби і дні тижня, щоб переконатися в якості запропонованих послуг. Слід дізнатися про процедуру повернення грошей, якщо якість послуг провайдера виявиться незадовільною.
  4. Чи надає хостинг у розпорядження піддомени? В середньому, середньостатистичний хост-провайдер надає близько 6 піддоменів у розпорядження користувача, не стягуючи додаткової плати. Слід з'ясувати умови користування піддоменами. Піддомени можуть виявитися корисним доповненням до сайту користувача. Наприклад, якщо на сайті відкривається форум, то можна дати йому зручну адресу: http://forum. site.ua/.
  5. Перевірити швидкість передачі даних. Бажано відвідати сайти, які розташовані на серверах компанії і прослідкувати час завантаження сторінок. Також, варто дізнатися враження клієнтів і замовників, що користуються послугами хостингу в даній компанії.
  6. Дізнатися про систему захисту серверів, які використовує компанія.
  7. Якщо користувач має свій домен, провайдер зобов'язаний надати у його розпорядження необмежену кількість поштових імен в межах його домену (name@site.ua).
  8. Більшість хост-провайдерів надають FTP-доступ та доступ до бази даних. Обов'язково з'ясувати у провайдера, чи надає він наступні сервіси: CGI-сервіси, підтримку Perl, C, PHP MYSQL? Чи не стягується за використання цих послуг додаткова плата?
  9. Вартість хостингу також грає важливу роль. Наприклад, ціна на оренду виділеного сервера може досягати порядку 200 $ у місяць, тоді як звичайний хостинг для сайту в місяць може складати всього 2-3 $.
Основні критерії вибору хостингу:
  • Вартість хостингу.
  • Сервісні послуги.
  • Параметри хостингу.
  • Якість послуг, що надаються.
Очевидно, що ці критерії є важливими при виборі хостингу: співвідношення ціни, наявність сервісних послуг зумовлюють вибір користувача на користь того або іншого хостинг-провайдер, а значить, і надійну роботу сайту, і його окупність.
Отже,  хостинг - це не лише оренда місця на твердому диску сервера і під’єднання до швидкісних каналів інформації. Сучасні сайти мають різний ступінь складності: від домашніх сторінок до великих порталів. Для їх нормального відображення і безперебійної роботи необхідно мати цілий ряд додаткових функцій, які повинен виконувати хост-сервер. Ці функції реалізовано в багатьох хостинг-провайдерів шляхом встановлення додаткових допоміжних програм на серверах.
Дізнатися про хостинг-провайдерів просто, для цього достатньо задати в пошуковій системі запит типу «хостинг» або «купити хостинг», або «хостинг для сайту» і зазвичай, на перші позиції буде виведено сайти відомих, потужних та надійних хостинг-провайдерів.
Розглянемо процедуру реєстрації для замовлення послуги безкоштовного хостинга, як приклад, на сервері http://ho.com.ua/.
Заповніть поля форми реєстрації, розміщеної внизу сторінки
Зокрема введіть своє ім'я, контактну адресу електронної пошти, логін, домен (якщо він уже є), категорію сайту (наприклад, Гумор, Діти, Закон, Комп'ютери, Ігри, Реферати, Відпочинок, Кіно, Фото, Розваги тощо) та тему сайту. Слід прочитати правила хостинга (скориставшись посиланням правила), що визначають інформацію, яку не можна розміщувати на сервері (переважно це стосується музики, хакерських програм, таємних даних тощо), а також описують особливості роботи банерної мережі цієї служби (спосіб розміщення на сайті реклами).
Отримайте та перегляньте лист з інформацією про надану послугу хостинга, який приходить замовнику на зазначену ним адресу електронної пошти після клацання кнопки Заказать (Замовити). У ньому подана детальна інформація про послугу хостинга: назва сервера, на якому розташовано сайт (наприклад, s2.ho.com.ua), квота дискового простору для розміщення файлів сайту (32 Мбайт), логін та пароль користувача для доступу до цих файлів. Пароль генерується автоматично і тому незручний для запам'ятовування. Його можна змінити у будь-який момент на сайті хостингової компанії, і це варто зробити. Крім того, користувачу надають інформацію про каталоги його сайту, в яких він може розміщувати свої файли. Цей лист містить також усі контактні дані адміністрації хостинга, яка відповідає за його роботу, і до якої можна звертатись у разі виникнення запитань чи проблем.
Використання хостинга
Власник веб-сайту має змогу переглядати та змінювати файли, які зберігаються у відповідному розділі на сервері. Скориставшись повідомленою йому адресою для керування файлами і ввівши власні логін та пароль, він отримує доступ до цієї функції. 


Дякую Вам,дорогі діти, за вашу працю і бажаю Вам усього найкращого:

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу